Av Per Brolléus
– Superkul, det blir en uppföljning av Aurora även nästa år.
Orden kommer från Marcus Berggren som är talesperson för det lyxiga bileventet på Norrviken.
– Att det här skulle bli en mångårig tradition var vår ambition redan från början. Nu är det definitivt.
Bilutställningen blev, menar Berggren, en succé. Över 10 000 sålda biljetter och mängder av riktigt fina bilar från hela världen på plats.
– Man vet ju aldrig innan, men uppenbart var intresset så stort som vi hade hoppats på.
En illröd Lamborghini från sommarens Aurora. Foto: Made in Båstad
En av utställarna, Christian von Koenigsegg, säger till carup.se att årets Aurora var ett fantastiskt evenemang.
– Man tror knappt man är i Sverige, menar lyxbilstillverkaren Christian.
Eventet fick en del kritik för de höga biljettpriserna, men Marcus Berggren förklarar att det är på den här nivån det måste ligga.
– Det är otroligt dyrt att transportera hit alla bilarna och jag är övertygad om att de som var här förstår att biljetterna måste kosta så här mycket. Jämför med en hockeymatch så är det ingen enorm skillnad. Vi ligger på helt rätt nivå, menar Marcus Berggren.
Marcus Berggren, kommunikationsansvarig på Aurora. Foto: Pressbild
Årets Aurora var premiärgången och frågan är vilka förändringar man gör till sommaren 2025.
– Vi har lärt oss oerhört mycket och vet såklart vad som varit helt perfekt och vad som kan göras ännu bättre. Men framförallt är vi oerhört glada över hur fantastiskt bra det blev.
10 000 besökare kom till sommarens Aurora. Foto: Made in Båstad