Av Rickard Gustafsson
Hemdemonstrationen av en ångtvättdammsugare gick åt skogen när en möbel för nästan 14 000 förstördes. Nu vänder sig en kvinna från Laholm till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) med krav på att företaget ersätter henne för skadan.
Kvinnan var intresserad av att köpa en ångtvättdammsugare och gick med på att företaget genomförde en hemdemonstration.
När demonstratören skulle visa hur ångtvätten fungerade gick det inte bättre än att testobjektet, en stol, förstördes.
Stolen var tre år gammal och hade kostat nästan 14 000 kronor i inköp och hade dessutom tio års garanti.
Kvinnan har varit i kontakt med företaget och ställt krav på att de ska ersätta henne med en ny stol, utan framgång.
Enligt anmälan till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) svarar den ansvarige på företaget inte på samtal och nu hoppas kvinnan att ett utslag i ARN ska få företaget att krypa till korset.